Klantenservice :: Laptop-Accus.nl
  • Deze week:
  • Gratis verzending
  • Gratis stroomkabel bij adapters
  • Gratis accu onderhoudstips

Klantenservice

Wanneer je een vraag hebt is de kans groot dat hij hieronder al wordt beantwoord. Staat het antwoord hier niet tussen, neem dan gerust even contact met ons op.

Iedere werkdag van 09:00 t/m 22:00 via  31 (0) 58 - 20 30 500 of via info@powerprofs.nl.

Bestelling, betaling en bezorging
> Wat zijn de verzendkosten?
> Op welke wijze kun je bij ons betalen?
> Wanneer leveren wij je bestelling af en welke aflever mogelijkheden zijn er?
> Track en trace
> Waarom ontvang ik geen bevestigings email?

Retouren, garantie, voorwaarden
> 60 dagen bedenktermijn / Herroepingsrecht
> Garantie
> Klachten
> Algemene voorwaarden
> Privacy en veiligheids policy

Zakelijk, resellers
> Op rekening
> Powerprofs Zakelijk
> Btw verlegging - 0%

Technische informatie
> Mijn nieuwe accu laadt niet op, wat nu?
> Accu resetten of kalibreren
> Het voltage (V) van een laptop accu
> De capaciteit (mAh) van een laptop accu
> Hoe vind ik de juiste laptop accu of laptop adapter?
> Wat is het verschil tussen origineel en replacement?

> 10 tips voor langer plezier van je laptop accu

 


 

Bestelling, betaling en bezorging
> Wat zijn de verzendkosten?
Standaard levering in Nederland - Gratis
Plaats je bij ons op maandag t/m vrijdag voor 18:00 een bestelling, dan leveren we de bestelling de volgende dag bij je af. De standaard verzending is gratis.


Avond levering in Nederland - 1,95*
Plaats je bij ons op maandag t/m donderdag vóór 23:59 een bestelling en kies voor Avond levering, dan leveren we de bestelling de volgende avond tussen 18:00 - 22:30 bij je af. Deze service is niet mogelijk voor de Wadden eilanden. We rekenen voor deze service een kleine bijdrage van 1,95 in de extra kosten.

Spoed levering Nederland - Nu 2,49 (normaal € 9,95)*
Indien gewenst kunnen wij je bestelling vanavond al door een koerier bij je afleveren! Plaats je bestelling voor 12:50 uur en kies 'Spoed levering'. Deze dienst is beschikbaar van maandag t/m vrijdag en voorlopig alleen voor Nederland. We rekenen voor deze service een kleine bijdrage van 2,49 in de extra kosten. Deze service is niet mogelijk voor de Wadden eilanden.

Wanneer je kiest voor "Spoed levering", controleer dan wel vooraf het product op voorraad is (zie productomschrijving).

Standaard levering in België - Gratis
Ook naar België leveren wij je bestelling in de meeste gevallen de volgende werkdag gratis af. De voorwaarde is wel dat wij je bestelling en betaling in dat geval voor 17:30 ontvangen. Hoewel we deze snelle levering niet kunnen garanderen wordt 95% binnen 1 dag in België afgeleverd.

* Let op: wegens logistieke problemen bij de koerier voor avond levering en spoed levering worden deze beide opties op dit moment niet aangeboden. Kies een andere afleveroptie of neem contact met ons op.


> Op welke wijze kun je bij ons betalen?
Vooraf betalen
- iDeal (levering direct) - gratis
- Bankoverschrijving (levering na ontvangst betaling) - gratis
- Paypal - 1,50
- Visa & mastercard - 1,50
- MrCash (alleen beschikbaar voor België) - gratis
- Sofort Banking (alleen beschikbaar voor België) - gratis

Achteraf betalen:
- Rembours via PostNL (neem voor deze methode even contact met ons op.)

- Op rekening: Zakelijke klanten kunnen bij ons op rekening kopen. Kijk voor meer informatie op Powerprofs Zakelijk.

> Wanneer leveren wij je bestelling af en welke aflever mogelijkheden zijn er?

Besteld op:

Maandag (vóór 18:00), Dinsdag geleverd

Dinsdag (vóór 18:00), Woensdag geleverd

Woensdag (vóór 18:00), Donderdag geleverd

Donderdag (vóór 18:00), Vrijdag geleverd

Vrijdag (vóór 18:00), In Nederland op Zaterdag geleverd, in Belgie op maandag

 

Zaterdag/Zondag besteld, dinsdag geleverd

Hoewel wij erop gericht zijn je bestelling zo snel mogelijk bij je af te leveren, kan het natuurlijk ook gebeuren dat je de voorkeur geeft aan een later aflever moment. Neem in dit geval voordat je de bestelling plaatst even contact met ons op, zodat we tijdig het aflever moment kunnen aanpassen.

Standaard levering - Gratis
Bestellingen die op maandag t/m vrijdag worden geplaatst voor 18:00 uur worden mits op voorraad in de meeste gevallen de volgende werkdag bij je thuis bezorgd (Belgie voor 17:30). Voor verzending van orders zijn wij echter mede afhankelijk van de levering snelheid van onze vervoerders.

Avond levering in Nederland - 1,95 *
Plaats je bij ons op maandag t/m donderdag vóór 23:59 een bestelling en kies voor Avond levering, dan leveren we de bestelling de volgende avond tussen 18:00 - 22:30 bij je af. Deze service is niet mogelijk voor de Wadden eilanden. We rekenen voor deze service een kleine bijdrage van 1,95 in de extra kosten.

Spoed levering Nederland - 2,49 *
Indien gewenst kunnen wij je bestelling vanavond al door een koerier bij je afleveren! Plaats je bestelling voor 12:50 uur en kies 'Spoed levering'. Deze dienst is beschikbaar van maandag t/m vrijdag en voorlopig alleen voor Nederland. We rekenen voor deze service een kleine bijdrage van 2,49 in de extra kosten. Deze service is niet mogelijk voor de Wadden eilanden.

Wanneer je kiest voor "Spoed levering", controleer dan wel vooraf het product op voorraad is (zie productomschrijving).

* Let op: wegens logistieke problemen bij de koerier voor avond levering en spoed levering worden deze beide opties op dit moment niet aangeboden. Kies een andere afleveroptie of neem contact met ons op.

> Track en trace

Track & Trace is een handige manier om je bestelling te volgen. Zodra wij je bestelling verzonden hebben ontvang je een mail met daarin een link om je bestelling te kunnen volgen. Wanneer je hebt gekozen voor avondlevering ontvang je deze mail op de dag van aflevering rond 13:00.

Een aantal producten gaan echter niet met de pakketpost, maar versturen wij met de normale brievenbus post. Een voorbeeld van deze producten zijn: DC-Jacks, CPU Fan's, USB (data) kabels, etc. Je hoeft voor deze producten ook niet thuis te blijven, deze zullen door de postbezorger door de brievenbus geschoven worden. Je krijgt van deze zending dan ook geen track & trace barcode zending gemaild.

> Waarom ontvang ik geen bevestigings email?
Het kan gebeuren dat onze email in je spam map / ongewenste email map komt. Is dit niet het geval neem dan even contact met ons op.

Retouren, garantie, voorwaarden
> 60 dagen bedenktermijn / herroepingsrecht
Je hebt een afkoelingsperiode van 60 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor je eigen rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 7 dagen crediteren. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier (zie laatste pagina algemene voorwaarden). Heb je een verkeerd product besteld/ontvangen, neem dan even contact op met onze klantenservice. We kijken dan graag met je mee hoe we alsnog het juiste product kunnen leveren.


> Garantie
De meeste onderdelen worden geleverd met 1 jaar garantie. Uitzonderingen hierop worden expleciet vermeld in de productomschrijving. De volgende zaken zijn uitgesloten van garantie:
- Kortsluiting
- Kabelbreuk
- Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik
- Vocht- of waterschade
- Fysiek beschadigde producten
- Slijtage als gevolg van gebruik

Als je nog garantie op je product hebt, dan helpen we je graag bij het omruilen hiervan. Neem hiervoor altijd per email contact met ons op, je ontvangt van ons dan een garantie-nummer om het product terug te kunnen sturen.

Voor je het defecte product terug stuurt, vind je hier nog een aantal tips:

Tip 1) Haal de accu uit je laptop, sluit de adapter aan op je laptop en in de wandcontactdoos. Start je notebook op.
A) Gaat je laptop aan, dan is de adapter OK. Werkt je laptop niet als de accu er in zit en de adapter is NIET op de stroom aangesloten, dan is er wellicht een verstoring in de accu. Stuur dan je accu terug en claim je garantie.
B) Blijft je notebook uit, dan kan het zijn dat je adapter defect is. Heb je een accu besteld, dan kun je deze uiteraard omruilen voor een adapter.
Tip 2) Voor een goede werking dient een accu gekalibreerd te worden, klik hier voor de kalibratie procedure. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, dan de accu graag terug sturen. Het kan zijn dat de elektronica in de accu verstoord is geraakt of je laptop functioneert alleen met een originele accu.
Tip 3) Als je accu niet meer wil opladen en hij heeft het wel gedaan, klik dan hier voor de juiste oplaad instructie.

Als deze tips niet geholpen hebben om je probleem op te lossen, neem dan even contact met ons op.


> Klachten
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt. Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht door te geven aan onze klantenservice, dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:
PowerProfs Int. B.V.
Hooijengastrjitte 69
9251 RG Burgum
31 (0) 58 20 30 500
info@powerprofs.nl

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 24 uur na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar PowerProfs Int. B.V. bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).


> Algemene voorwaarden
PowerProfs Int. hanteert de algemene Voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk, je kunt deze in pdf formaat opvragen via deze link. Ontvang je de voorwaarden liever per email, dan kun je een verzoek hiervoor mailen naar info@powerprofs.nl

> Privacy en veiligheids policy
Meer informatie over onze privacy en veiligheids policy vind je hier.

Zakelijk, resellers
> Op rekening
Zakelijke klanten kunnen bij ons op rekening kopen. Kijk voor meer informatie op Powerprofs Zakelijk.


> Powerprofs Zakelijk
Meer informatie voor zakelijke klanten vind je op Powerprofs Zakelijk.


> Btw verlegging - 0%
Wil je als Belgische zakelijke klant de BTW verleggen en een o% btw factuur van ons ontvangen? Neem dan even contact met ons op voor de mogelijkeden.

Technische informatie
> Mijn nieuwe accu laadt niet op, wat nu?

Het is mogelijk dat de drivers voor de accu in Windows opnieuw geinstalleerd moeten worden. Dit doe je als volgt:

 

  1. Open Apparaatbeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop Start,
    Configuratiescherm, Systeem en beveiliging en vervolgens onder Systeem op
    Apparaatbeheer.‌
  2. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt
    gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.Dubbelklik op
    Accu's.
  3. Klik met de rechtermuisknop op Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode en klik vervolgens op Verwijderen.Start de computer opnieuw op.

 

Als je nieuwe laptop accu nog niet wil opladen, dan kan het zijn dat de accu de eerste keer helemaal leeg is gebruikt (diepontladen) en daardoor veel meer moeite heeft om weer op te laden. Soms lijkt het alsof de accu defect is, hetgeen vaak niet het geval is. Door de volgende stappen uit te voeren, kun je de accu weer in goede conditie brengen:

1) Zet je laptop helemaal uit, laat de accu in je notebook zitten, maar haal de adapter uit je notebook.
2) Wacht /- 15 minuten, plaats de adapter terug in je notebook en zet deze aan de stroom.
3) Laat je notebook 15-20 minuten opladen, maar start je notebook NIET op!
4) Start na deze 15-20 minuten je notebook op en laat de stekker van de adapter in je notebook zitten. Laad vervolgens de accu op tot max 95%.
5) Je accu is nu weer in orde.

Wordt je nieuwe laptop accu nog niet opgeladen, probeer dan de stappen voor het resetten en kalibreren hieronder.

> Accu resetten of kalibreren
Om je laptop accu te resetten of opnieuw te kalibreren kun je de volgende stappen doorlopen.

1) De accu tussen de 12 tot 24 uur aan de netspanning houden, zodat de LiIon cellen allemaal goed geactiveerd worden. Je mag tijdens dit proces je laptop  gewoon gebruiken.
2) Ontkoppel je oplader van je laptop en gebruik je laptop net zolang tot deze vanzelf uit gaat. (diepontladen)
3) Als de accu helemaal leeg is, dan de accu opladen tot max  95%.
4) De accu is nu gekalibreerd en ingesteld voor optimaal gebruik.

Voor een langere levensduur van je accu, is het raadzaam je accu nooit lager dan 5% leeg te laten lopen en niet boven de 95% op te laden. Het is tevens raadzaam eens in de 6 maanden de stappen 1 tot en met 3 te herhalen.


> Het voltage (V) van een laptop accu
Het voltage van de accu mag maximaal 10% afwijken. Je kunt dus zonder problemen een 11,1V accu gebruiken wanneer je oude accu 10,8V aangeeft, ditzelfde geldt voor 14.4V en 14.8V.

> De capaciteit (mAh) van een laptop accu
 mAh betekent milliampère-uur (hour). Kort gezegd komt het er op neer dat hoe hoger dit getal is, hoe langer je op de accu kunt werken zonder te hoeven bij laden.

Deze waarde mag dus ook afwijken. Heeft je originele accu een capaciteit van 4800mAh en op onze website vind je accu met een capaciteit van 4400mAh of 6600mAh, dan kun je deze zonder problemen gebruiken, mits het (V)oltage wel overeenkomt.

> Hoe vind ik de juiste laptop accu of laptop adapter?
Om de juiste laptop accu of laptop adapter te vinden kun je de navigatie op onze website volgen. Je start met het model, selecteer vervolgens het model etc.. Deze gegevens vind je in de meeste gevallen terug op de onderkant van je laptop. Twijfel je welk model je hebt, dan mag je ons ook een foto sturen van de sticker op de onderkant van je laptop en het product dat je zoekt. Wij sturen je dan een link naar het product op onze website.

> Wat is het verschil tussen origineel en replacement?
Regelmatig krijgen wij de vraag of we ook originele accu's van de verschillende fabrikanten kunnen leveren. Alleen wanneer we de accu nog niet onder ons huismerk kunnen produceren bieden we een originele accu aan. Dit heeft te maken met het feit dat we niet vastzitten aan de hoge prijzen die we moeten vragen voor een originele accu. omdat we de accu onder ons eigen merk produceren, kwalitatief gelijk aan het origineel, kunnen wij de accu veel scherper aanbieden.